Sunday, June 2, 2013

mataku semerah bijik saga

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua,

Merah ialah warna favourite aku, tapi tak kan nak pakai warna merah sampai ke mata kan? Haha, confused ke? Merah mata petanda tak bagus. Sebab ia boleh berjangkit. Tengok lah mata merah ku itu? Takut kan? :(

Tetiba jea semalam kena sakit berjangkit ni. Padahal mana ada orang sekeliling aku yang bermata merah, nasib aku lah tu. Lagi satu, Allah nak mensucikan dosa - dosa masa lampau. Dengan mata ni banyak dosa yang da kita lakukan. Tanpa kita sedar kan? Huhuhu

Masa kecik-kecik dulu aku pernah juga kena sakit mata ni. Macam-macam jenis ubat aku dapat dari klinik tapi yang pasti yang paling mujarab ubat nye adalah AIR KENCING!! Hahaha, jangan tak percaya!

Tu petua orang tua-tua, tapi geli kan nak letak air kencing kat mata? Masa kecik-kecik dulu boleh lah mak aku selamber letak kat mata aku, sekarang NO WAY! Haha, tak nak aku da, pakai jea krim yang doktor bagi. Lambat sikit lah tapi mesti baik punya. In Shaa Allah. ;)

Pagi tadi bangun tidur memang payah, mata ni cam kena gam jea. Terpaksa guna jari tuk buka mata. Kalau tidak memang sampai petang membutooo. Haha, alasan tercipta! Tak teragak-agak kalau nak tidur sampai senja kan. Memang mintak puji!! Puiihhh!

Moga-moga esok mata aku beransur baik. Doktor klinik depan rumah aku tu memekak da soh datang balik kalau masih merah, nak bagi mc katanya. Haha, selalu aku yang buat muka kesian mintak mc, kali ni doktor yang merayu soh aku amik mc. Haishhh mablesss doktor ni.

Ok bai & salam ^ - ^

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments: